Friday, August 8, 2014

Vivix by Shaklee

Dekat sini nak cerita sikit tentang kebaikan Vivix dimana saya juga salah seorg pengguna supplement vivix..Memang bagus dan In Syaa Allah mujarab..saya nie masa mengandung dulu pernah kena kencing manis tetapi lepas bersalin saya dah tak pernah lagi memeriksa bacaan gula dalam darah saya..saya ada membeli mesin sendiri untuk memeriksa bacaan gula dalam darah..

disebabkan tekanan kerja, saya selalu pening kepala dan ditambah pula saya kerap minum kopi untuk menghilangkan rasa mengantuk. dan untuk pengetahuan semua, ianya bukan kopi hitam yer....tapi frappucino yg sememangnya tinggi gula..

disebabkan badan dah jd haywire dan kekerapan sakit kepala membuatkan saya bercadang untuk berjumpa dengan doktor di Hospital Pantai. setelah ujian darah, didapati tahap gula dlm badan saya tinggi sebanyak 12.2. untuk umur saya yg masih muda, bacaan gula saya tak sepatutnya setinggi itu. so, mulalah perjalanan makan ubat kencing manis..Alhamdulillah, saya tak payah cucuk2 insulin nie..

dah makan dlm 1/2 bulan, saya terbaca dlm facebook tentang Jus Himax 5...bagus jugak tetapi ia akan mengambil masa yg lama dan bukan dalam 1-2 bulan..Jus Himax 5 nie akan meneutralkan asid dalam badan kita..bila terlalu banyak asid kan x elok...mcm2 penyakit akan dtg...tapi jus nie titik dlm air masak dan minum mcm biasa..x lama lepas tue, terbaca tentang Vivix dalam facebook..banyak testimoni yang mengatakan Vivix nie bagus untuk menurunkan kencing manis dan darah tinggi...So, apa lagi terus saya cuba walaupun mula2 rasa was2 sbb mahal sgt dlm RM400++...nie gambar produk2 tue..



so, sekarang nie saya amalkan amik Jus Himax 5 dan Vivix..pada masa yang sama ubat doktor pon kena teruskan jugak..bila doktor kata you can stop taking the pills, then baru you guys stop..cuma ubat doktor nie pon saya slalu termiss makan..bukan apa..nama pon ubat..drugs..malas nak telan..

lepas saya amik Vivix, alhamdulillah bacaan dah rendah dlm 6.0-7.0...dah xde belas2 dah..cuma bila dah turun tue, jgnlah pergi belasah benda manis2 kan...still kena jaga jugak...stakat nak rasa sket2 tue boleh cuma jangan pada tahap melampau lar...kerap minum air masak/ suam yg campur Jus Himax 5...

Vivix saya dah nak habis.hujung bulan nie kena beli lagi..sebab apa tau??? ok..kat bawah nie korang boleh baca keistimewaan Jus Himax 5 dan juga Vivix...happy reading!!!


JUS HIMAX 5

Himax5 adalah baik untuk:

  •  Meningkatkan daya tahan penyakit dan daya penyembuhan
  • Anti oksida yang kuat meneutralkan radikal bebas
  • Menyahkan toksik dan meningkatkan sistem metabolisma badan
  • Membuang asid dalam badan untuk pembentukan sel-sel sihat
  • Menghalang dan membunuh sel-sel kanser
  • Menambah kekuatan zahir dan batin
  • Anti penuaan atau awet muda
  • Menurunkan berat badan secara semulajadi
  • Menjana oksigen dengan limpahan tenaga untuk kecergasan, tenaga dan menguatkan ingatan
  • Melancarkan perjalanan darah
  • Mempunyai khasiat dan tenaga untuk menjadikan makanan dan minuman lebih segar
  • Selamat diminum terus tanpa perlu dimasak dan tanpa kuasa eletrik

Vivix

Apakah kehebatan Vivix Shaklee?

a) Vivix mengawal genetik dan seterusnya membantu melambatkan penuaan sel.

b) Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia ~ setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan pangkalan data genetik dan mengganggu fungsi sel dan usia kita. Dengan vivix, DNA akan dapat dilindungi dan diperbaiki selnya.

c) Vivix melambatkan pembentukkan AGE ~ penimbunan AGE (advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakkan sel. Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.

d) Vivix membantu meningkatkan tenaga dalam sel ~ tenaga dalam telah ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru. (mitokandria merupakan penjana tenaga dalam tubuh)


Bagaimana Vivix bertindak dengan berkesan?

Rahsianya kerana Vivix melindungi dan membaikpulih sel DNA kita di samping mengelakkan penimbunan protein AGE dalam badan.

Kebaikan Vivix Shaklee

* Membaiki sel yang rosak dengan pantas, amat sesuai untuk mereka yang baru menjalani pembedahan

* Memelihara keseluruhan kesihatan

* Anti oksida yang sangat baik - awet muda

* Membantu anda merasa lebih bertenaga

* Mengurangkan risiko kanser

* Membantu pesakit diabetic

* Menguatkan sistem imun