Thursday, August 12, 2010

Salam Ramadhan!!!

Salam Ramadhan diucapkan kepada semua kengkawan yg beragama Islam..best kan? dapat bersahur, berbuka, solat tarawikh dan berdoa dan berniat sesuatu agar dimakbulkan di bulan Ramadhan yg berkat ini...di waktu inilah semua org Islam, lelaki dan wanita dapat berjemaah bersama2 menunaikan solat tarawikh beramai2...berdoa bersama2 dan menerima pahala yg berganda..diharap di bulan yg mulia ini amalan, ibadat dan doa kita diterima dan dosa2 kita diampuni..

bagi ako bulan puasa tahun nie merupakan bulan puasa yang paling best sbb ako telah pon berbadan dua, bermakna berbuka dan bersahur adalah untuk dua org..ramai yg menasihati ako untuk berbuka sekiranya tidak tahan untuk berpuasa kerana bimbangkan bayi dalam kandungan..pada ako, "try my best" adalah the only jawapan yg ako boleh bagi sbb kalo boleh ako taknak tinggalkan pose sbb tak larat nak ganti..sedangkan nak ganti pose yg 4-5 ari pon seksa giler..inikan plak nak ganti pose byk2 ari ni...huhuhuhuuhuhu..tidak ku mampo!! tp ako akan cuba yg terbaik..cuba untuk menahan..tp kalo dah sampai tahap yg mmg takleh nak menahan kelaparan ataupun muntah, terpaksalah berbuka dan terpaksalah mengganti...nak wut cane kan? chaiyuk! chaiyuk! pose! pose! hehehehehehe....

arini ako cube untuk download sume surah al-quran tuk pendengaran di opis dikala membuat kerja ataupun dikala tak buat keje..kekekekkee....bosan siot kat opis..at least dengar surah2 nie boleh buat hati damai sket..dengar sambil mengikut membaca..kekdg nak baca sendiri dekat rumah takde masa..so, inilah masanya dan caranya untuk kita menebus balik ketiadaan masa dirumah untuk membaca al-quran...dari kita dengar lagu2 yg ntah pape di bulan pose nie kan? tol x??

berita mengejutkan ako dpt dr sepupu ako di kampung..adik bongsu pada sedara yg duduk depan rumah dikampung ako dh meninggal...innalillah...padahal dia tue muda lagi..anak pon kecik2 lg..kesian pd yg bongsu yg xtau pape..meninggal dalam tdo tanpa sesapa sedari...berkemungkinan besar disebabkan jantung tp kita tunggu jelah keputusan dari pihak hospital..itulah lumrah...ajal maut ditangan Allah x kira usia muda ataupun tua..bila dah sampai seru, sesapa pon x dpt menghalang..nak balik ziarah jauh, arwah pon dah selamat dikebumikan...ako cuma boleh sedekahkan al-fatihah dan yassin saja dr KL nie..tapi kita sbg hamba Allah haruslah beringat supaya beribadah seperti esok akan mati...btol x?

nnti lepas ako dh habis download sume surah2 tue, ako akan try upload di blog ako nie untuk kita berkongsi bersama2...agar sume org leh dgr dan mengaji dimana saja kita berada....

No comments:

Post a Comment