Monday, November 21, 2011

Payung Emas

ako x sempat nak menonton drama  bertajuk "Payung Emas' nie...dengar cite cam best gak arr tp sayangnya masih lagi berkisar tentang dilema wanita...Bila wanita ditakdirkan dah tak boleh mengandung, kita di poligami..Bila lelaki ditakdirkan mandul, mati pucuk, si isteri tetap bersama hingga ke akhir hayat...jika masih sayang terpaksalah kita bersabar dgn ketiadaan anak..bagi yg tetap nakkan anak, terpaksa bercerai dan cari suami yg lain wpun hati sebenarnya masih sayang pd suami...

itulah yg terpaksa si isteri tanggung..kekdg membuatkan si lelaki mula mencari akal nafsunya tuk mencari yg lain...kemanakah teknologi2 canggih zaman moden yg kononnya dapat menunaikan impian yg mustahil??? yg kononnya lg hebat dr kuasa Allah...Allah tidak mengurniakan anak mestilah ada rahsia dan hikmah disebaliknya..tuk melihat sejauh mana kesabaran hamba2nya..atau adakah kita masih blom layak untuk diberikan amanah yg sebegitu besar???

tiada yg lebih mencabar si wanita selain anak yg dikandungnya menderhaka padanya dan suami yg di sayang mencintai org lain....itulah 2 cabaran terhebat yg terpaksa dihadapi...tetapi kasih ibu dan isteri hingga ke mati..lautan yg luas tetap diharungi...doa terhebat tetap dihati..buat si suami dan anak yg disayangi...berdosakah wanita bila tidak berzuriat? berdosakah wanita bila meminta untuk disayangi ke akhir hayat??

airmata dan tangisan berdoa pada Allah untuk kesejahteraan suami tersayang...payung emas di akhirat sebagai sandaran isteri beriman..

No comments:

Post a Comment