Thursday, July 29, 2010

Selamba...

hidup ini kdg2 sgt pelik...kita akan dapat apa yg kita tak suka dan sebaliknya. bak kata 80/20 rules, kita akan dapat apa yg kita perlukan dan bukan apa yg kita inginkan. betul jugak kan? selalunya apa yg kita inginkan tue hanya lah menurut nafsu semata2..tetapi apa yg kita perlukan adalah sesuatu yg akan melengkapi hidup kita. betul atau tak? kekdg kita tak suka kuasa yg kita ada untuk memilih sbb amat mengonpiuskan....pilih pasangan hidup, baju yg kita suka, perfume mana yg wangi dan mcm2 lagi..mcm ada seorg kawan ako nie yg sampai sekarang tak kawen2 sbb takut..terlalu takut terpilih lelaki yg salah, lelaki yg hanya tamakkan duit ringgit. kalo mcm tue, bila lar agaknya dia nie nak kawen???? mcm2 perihal dalam hidup yg kita kena fikirkan..salah pilih merana diri tetapi itu tidak boleh dijadikan alasan kerana setiap perkara buruk yg berlaku boleh dijadikan sbg teladan dan pengajaran tuk diri kita...

seperti diri ako nie, ako terpaksa redha dgn takdir. takdir yg telah menentukan yg ako takkan dapat kerja baru sepanjang ako mengandung dan berkemungkinan besar offer yg ako dapat akan ditarik balik. tapi ako berserah. ako juga berfikir berkemungkinan besar hujung tahun nie contract kerja ako x akan disambung lagi dengan keadaan syarikat yg dah mcm nak runtuh nie..apa yg perlu ako buat tuk survive dan cari duit tambahan? gaji laki ako pon x cukup sekiranya nak tanggung kehidupan kami jika ako tidak bekerja. Ya Allah, apa yg perlu ako lakukan???

"Permudahkanlah segala urusanku dan limpahkanlah kurniaan rezeki mu padaku..." "Sesungguhnya Engkaulah yg Maha Agung lagi Maha Berkuasa"...AMIN!!

No comments:

Post a Comment